Vinnande attityder

Det här med vanor tycker jag är väldigt intressant. Vi har både dåliga vanor och bra vanor.
De bra vanor är såna som hjälper oss att bli klar i tid, helt enkelt vanor som underlättar vår vardag. Det är vanor som vi skapar eller försöker behålla.
De dåliga vanor skapar stress och något vi inte vill ha, t.ex. rökning.
 
 92% av oss har fasta rutiner för våra morgonbestyr

 81% av oss äter samma frukost varje morgon

 78% av oss har fasta mönster för var vi sitter och tittar på TV

 86% av oss faller i sömn i samma ställning varje kväll

Tips för dig som vill göra samma sak som mig.

Jag vill skapa nya positiva vanor. Det innebär att jag kommer aktivt att förändra mina morgon rutiner som kommer att bidra till en bättre hälsa.

Steg1: välj en vana du vill förändra eller lägga till. Välj en vana i taget och du kommer att lyckas.

Det är bevisat att det krävs 21-30 dagar för att förändra våra vanor, och därför ska jag köra ett experiment. Varje morgon ska jag ta en promenad på ca 1h. Oavsett om det regnar ute eller om jag är bortrest ska den promenaden tas.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0