Morgonnyheterna och vett och etikett

Tack TV4 att ni tar in någon som pratar om vett och etikett gällande mobiltelefoner.
Jag stör mig på folk som svarar i telefonen när man sitter tillsammans t.ex. under en lunch och som inte har något vett att avsluta samtalet direkt, utan fortsätter prata. Där sitter man som ett fån och väntar på att de ska avsluta samtalet.
 
Jag lärde mig idag att jag inte ska svara med "Selma mitt i maten", för då lägger jag skulden på den som ringer. Jag ska istället sluta svara i telefon när jag sitter och äter. Jag behöver inte vara tillgänglig just då.
 
Var du än sitter och du måste svara i telefon förvarna ditt sällskap att det är ett samtal som du måste ta. Annars, stäng av ljudet och VISA RESPEKT.
Även om du skulle titta på telefonen när det ringer för att se vem som ringer signalerar du att den person som ringer kan vara viktigare än den du faktiskt sitter med. Det vill man inte.
Tack TV4 att ni lyfter problemet och pratar om det. Tack Tack
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0