Kolhydratsnålt Solrosbröd

Det är första gången jag gör detta bröd.
Den är väldigt kolhydratsnålt och jag tänkte att jag ska unna mig den på helgerna.
Om du absolut måste ha macka till frukost så kan du försöka begränsa dig till två skivor. Gör du det så kan du äta den varje dag.
 
 
 
 


4 ägg

1/2 dl rostade sesamfrön

1dl rostade solroskärnor
 
1/2 dl fiberhusk
 
4 msk linfrön
 
1,5 dl riven lagrad ost
 
1/2 tsk salt
 
1 tsk bakpulver
 
Sätt ugnen på 200 grader
Mal sesamfrön och solroskärnor i en mixer eller blender.
Vispa äggen poröst och blanda i alla de övriga ingredienser .
Låt stå några minuter.
Häll blandningen i en liten bakpappersklädd form och toppa med solroskärnor.
Grädda i ca 20 min.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0