I am back

Det var länge sen jag uppdaterade min blogg. Och ja det ska jag skämmas över. Tack för att ni är på mig och tjatar.
Nu är jag tillbaka och tänkte uppdatera er lite vad som har hänt i december.
 
Den 1:a december började jag med LCHF. För er som inte vet vad det är så kommer det här en kort sammanfattning.
 

LCHF står för Low Carb, High Fat. Eller lite kolhydrater med en högre andel fett.  Man kan nämligen äta sig mätt på god mat och ändå gå ner i vikt.

Gör så här

·         Ät gärna: kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker och naturligt fett (som smör).

·         Undvik helst: socker och stärkelserik mat (som bröd, pasta, ris, potatis).

Ät när du är hungrig tills du är lagom mätt. Så enkelt är det.

Du behöver alltså inte räkna kalorier eller väga maten. Och glöm alla industriframställda lightprodukter, nyckelhålsmärkningar och liknande.

 

Tänk på allt gott du kan äta och inte på sånt som du inte får äta.

 

Lycka till


Kommentarer
Postat av: Ida J

Japp, jag är med. Men nu vill vi ju veta resultat!!!!!!!!!!

Svar: Det kom i nästa inlägg :)
selmasformer

2014-01-08 @ 21:28:25
URL: http://idasida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0