Resultat med LCHF

Som sagt, startade jag med LCHF den 1:a december 2013. Jag har inte kört den strikta LCHF dieten men jag är nöjd med resultatet.
Det jag har fuskat med är att äta en och annan pepparkaka. Kunde inte låta bli och julen är endast en gång per år.
 
Det jag har gjort är:
  • Ätit mig mätt varje dag
  • Ätit god mat varje dag
  • Skippat allt som har mjöl och socker i sig (förutom pepparkaka)
  • Upptäckt nya matvaror
  • Lagat mat utifrån nya recept
  • Haft ett träningsprogram som jag har gjort hemma.
  • Jag har vägt mig den 1:a december och måttat kroppen här och där
  • Jag har gjort det den 2:a januari och ska göra det den 1:a februari för att sen jämföra hur många cm jag har tappat. Roligare så när jag har något att se fram emot.
  • Fokuserat på vad jag FÅR äta och inte det jag inte får äta.
Så till resultatet på vikten under en månad är -2kr. Jag är super nöjd med tanke på att jag inte rörde mig så speciellt mycket under december.
Detta är absolut något som jag kommer att fortsätta med. Det är inte en diet, det är en livsstil.
 
Häng med vet jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0